مدیران جام

دانشجویان ارشد مدیریت بازاریابی

مدیران جام

دانشجویان ارشد مدیریت بازاریابی

گرامر برای مکالمه زبان انگلیسی

با پیشرفت سریع علم و تکنولوژی و از آنجا که در حال حاضر قسمت بسیار زیادی از کتابها و نشریات علمی و مطالب روی اینترنت به زبان انگلیسی تهیه میشوند و با توجه به نیاز غیر قابل انکار دانش آموزان، دانشجویان و محققین به زبان انگلیسی، یادگیری این زبان در بین زبانهای خارجی امری بدیهی و اجتناب ناپذیر می باشد. حتی اگر یادگیری کامل این زبان غیر ممکن باشد بسته به سطح نیاز، هر شخص میتواند تا حد لازم آنرا یاد بگیرد. به قول معروف، آب دریا را اگر نتوان کشید، هم بقدر تشنگی باید چشید.


ادامه....

نحوه نگارش مقاله

موفقیت در انتشار و چاپ مقالات علمی معتبر یکی از فاکتورهای تعیین کننده در ارزیابی فعالیت های تحقیقاتی، طرح های پژوهشی و کنفرانس ها و سخنرانی های دانشگاهی محسوب می شود. در این مقاله، رهنمون های ارزشمندی در زمینه نگارش و submit مقالات تحقیقاتی ارائه شده است.


ادامه....

پرسشنامه سنجش رضایت شغلی (jdi)

پرسشنامه سنجش رضایت شغلی ((jdiکه توسط ویسوکی و کروم در سال 1991 استاندارد شده است ، شامل 39سوال یا گویه است که 5شاخص (نوع کار٬سرپرست٬همکاران٬ارتقاو ترفیع و حقوق و مزایا)را در بر میگیرد.
نحوه امتیاز گذاری:

مقیاس آن پرسشنامه افتراق معنایی است.در این مقیاس از پاسخ دهنده خواسته می شود تا مفهومی را روی یک مقیاس دو قطبی پنج درجه ای علامت گذاری کند.در دو قطب مقیاس دو صفت متضاد باهم قرار دارند.اعدادی که بر روی یک پیوستار درج شده است(از 1تا5)نشانگر میزان امتیازی است که به عامل مورد نظر تخصیص یافته است برای سنجش رضایت شغلی فرد ابتدا بایستی امتیازات هر یک از ابعاد را جداگانه محاسبه نموده و سپس امتیازات تمامی ابعاد را باهم جمع و تقسیم بر پنج نماید.


ادامه....

راهنمای ارجاع منابع و ماخذ به روش apa



APA از عبارت American Phsycological Associasions( انجمن روانشناسی امریکا) اقتباس شده است و امروزه مرسومترین شیوه ماخذ نویسی در جهان به شمار می رود و بر همه شیوه های دیگری که برای تسریع در نوشتن، تایپ و انتشارمورد استفاده قرارمی گیرند برتری دارد.


ادامه....

راهنمای دستور خط زبان فارسی

در فایل زیر راهنمای دستور نوشتن برخی از کلمات رایج فارسی به شیوه درست را می یابید که مورد استفاده فراوان دارد.


ادامه....

دانلود خلاصه کتاب بازاریابی و مدیریت بازار مولفین و مترجمین: دکتر احمد روستا دکتر داور ونوس دکتر عبدالحمید ابراهیمی

پایان گرفتن جنگ سرددر دهه 1990 به آزاد شدن منابع و فزونی گرفتن نیاز به محصولات سرمایه ای
برای ایجاد زیر ساخت های مناسب اقتصادی انجامید. در این دوران اروپای غربی به ایجاد بازاری
مشترک و اروپای شرقی به صورت بازاری آماده برای محصولات غربی درآمد. از سوی دیگر
بدهیهای خارجی بسیاری از کشورها را فلج کرد. این کشورها با وجود نیازمندی فراوان، با مشکل
قدرت خرید روبرو شدند، ازاین رو کشورهای پیشرفته برای کسب بازار به رقابت پرداختند. در این
زمان استفاده از شیوه ها و فنون بازاریابی مورد توجه قرار گرفت. بررسی ها نشان داده که ناموفق بودن
شرکتها از ناتوانی دربهره گیری از فنون بازاریابی است. این شرکت ها تحولات بازار و تغییرات الگوی
مصرف را نادیده گرفتندوکسب سود بیشتر را به رضایت مشتری ترجیح دادند. اماموفقیت شرکت های
تری ام. ومک دونالدزازکه از توجه دقیق به نیاز مشتری، بازاروانگیزه کارکنان در راستای افزون
برکیفیت محصولاتشان سرچشمه می گرفت، سبب شد تا تدوین استراتژی کارای بازاریابی دراولویت
قرار گیردواغلب شرکتهای کوچک وبزرگ رفته رفته از تفاوت بین فروش وبازاریلبی آگاه شوند.
برای سازمان های غیر تجاری، مانند موزه ها، دانشگاه هافمراکز دینی ونهادهای دولتی، بازاریابی به
منزله ی روش ووسیله ای برای ارتباط با مردم است.


ادامه....

دانلود خلاصه کتاب منابع انسانی دکتر سعادت

برنامه ریزی نیروی انسانی یکی از وظایف مدیریت  منابع انسانی بشمار میرود و لذا لازم است ابتدا مدیریت منابع انسانی را مختصراً تعریف کنیم.

مدیریت منابع انسانی را" شناسایی، انتخاب، استخدام، تربیت و پرورش نیروی انسانی به منظور نیل به اهداف سازمان تعریف کرده اند".

منظور از منابع انسانی یک سازمان، تمام افرادی است که در سطوح مختلف سازمان مشغول به کارند و منظور از سازمان، تشکیلات بزرگ یا کوچکی است که به قصد و نیتی خاص و برای نیل به اهدافی مشخص به وجود آمده است. سازمان ممکن است شرکت صنعتی و تولیدی، شرکت تجاری خصوصی، وزارتخانه دولتی، باشگاه ورزشی و تفریحی، موسسه عام المنفعه و غیر انتفاعی، دانشگاه و یا واحدی از ارتش باشد.


ادامه.....

خلاصه کتاب مدیریت عمومی(ویراست سوم) دکتر سید مهدی الوانی

مدیریت یکی از مهمترین فعالیت در زندگی بشر است
بوسیله مدیریت،ماموریت و اهداف سازمان تحقق می یابد. وظایف مدیریت، برنامه ریزی، سازماندهی، نظارت، کنترل، انگیزش، ارتباطات، هدایت و تصمیم گیری است.
تعاریف متعدد مدیریت:

1.هنر انجام امور بوسیله دیگران 2.علم و هنر هماهنگی اعضاء سازمان برای نیل به اهداف 3. انجام وظیفه های posdcorb سیر تحولات نظریه های سازمان و مدیریت : (به ترتیب) 1- نظریه بوروکراسی(وبر) 2- مدیریت علمی (تیلور) 3- اصول اداری (فایول) 4- نهضت روابط انسانی 5- نظریه سیستمی طبقه بندی نظریات (کونتز) 1- مکتب فرایندی 2- مکتب تجربی 3- مکتب رفتار سازمانی 4- مکتب نظام اجتماعی 5- مکتب نظریه تصمیم گیری 6- مکتب کمی و مقدار


ادامه....