با پیشرفت سریع علم و تکنولوژی و از آنجا که در حال حاضر قسمت بسیار زیادی از کتابها و نشریات علمی و مطالب روی اینترنت به زبان انگلیسی تهیه میشوند و با توجه به نیاز غیر قابل انکار دانش آموزان، دانشجویان و محققین به زبان انگلیسی، یادگیری این زبان در بین زبانهای خارجی امری بدیهی و اجتناب ناپذیر می باشد. حتی اگر یادگیری کامل این زبان غیر ممکن باشد بسته به سطح نیاز، هر شخص میتواند تا حد لازم آنرا یاد بگیرد. به قول معروف، آب دریا را اگر نتوان کشید، هم بقدر تشنگی باید چشید.
موفقیت در انتشار و چاپ مقالات علمی معتبر یکی از فاکتورهای تعیین کننده در ارزیابی فعالیت های تحقیقاتی، طرح های پژوهشی و کنفرانس ها و سخنرانی های دانشگاهی محسوب می شود. در این مقاله، رهنمون های ارزشمندی در زمینه نگارش و submit مقالات تحقیقاتی ارائه شده است.
مقیاس آن پرسشنامه افتراق معنایی است.در این مقیاس از پاسخ دهنده خواسته می شود تا مفهومی را روی یک مقیاس دو قطبی پنج درجه ای علامت گذاری کند.در دو قطب مقیاس دو صفت متضاد باهم قرار دارند.اعدادی که بر روی یک پیوستار درج شده است(از 1تا5)نشانگر میزان امتیازی است که به عامل مورد نظر تخصیص یافته است برای سنجش رضایت شغلی فرد ابتدا بایستی امتیازات هر یک از ابعاد را جداگانه محاسبه نموده و سپس امتیازات تمامی ابعاد را باهم جمع و تقسیم بر پنج نماید.
APA از عبارت American Phsycological Associasions( انجمن روانشناسی
امریکا) اقتباس شده است و امروزه مرسومترین شیوه ماخذ نویسی در جهان به
شمار می رود و بر همه شیوه های دیگری که برای تسریع در نوشتن، تایپ و
انتشارمورد استفاده قرارمی گیرند برتری دارد.
در فایل زیر راهنمای دستور نوشتن برخی از کلمات رایج فارسی به شیوه درست را می یابید که مورد استفاده فراوان دارد.
منظور از منابع انسانی یک سازمان، تمام افرادی است که در سطوح مختلف سازمان مشغول به کارند و منظور از سازمان، تشکیلات بزرگ یا کوچکی است که به قصد و نیتی خاص و برای نیل به اهدافی مشخص به وجود آمده است. سازمان ممکن است شرکت صنعتی و تولیدی، شرکت تجاری خصوصی، وزارتخانه دولتی، باشگاه ورزشی و تفریحی، موسسه عام المنفعه و غیر انتفاعی، دانشگاه و یا واحدی از ارتش باشد.
1.هنر انجام امور بوسیله دیگران 2.علم و هنر هماهنگی اعضاء سازمان برای نیل به اهداف 3. انجام وظیفه های posdcorb سیر تحولات نظریه های سازمان و مدیریت : (به ترتیب) 1- نظریه بوروکراسی(وبر) 2- مدیریت علمی (تیلور) 3- اصول اداری (فایول) 4- نهضت روابط انسانی 5- نظریه سیستمی طبقه بندی نظریات (کونتز) 1- مکتب فرایندی 2- مکتب تجربی 3- مکتب رفتار سازمانی 4- مکتب نظام اجتماعی 5- مکتب نظریه تصمیم گیری 6- مکتب کمی و مقدار