عید قربان، پاک ترین عیدها است زیرا عید سر سپردگی و بندگی است، عید بر آمدن انسانی
نو از خاکسترهای خویشتن خویش است.
عید قربان عید نزدیک شدن دلهایی است که به
قرب الهی رسیده اند.
عید قربان عید بر آمدن روزی نو و انسانی نو است.
عید
قربان که پس از وقوف در عرفات"مرحله شناخت" و مشعر "محل آگاهی و شعور" و منا
"سرزمین آرزوها، رسیدن به عشق" فرامى رسد، عید رهایى از تعلقات است. رهایى از هر
آنچه غیرخدایى است. در این روز زائر بیت الله الحرام، اسماعیل وجودش را، یعنى هر
آنچه بدان دلبستگى دنیوى پیدا کرده، قربانی مى کند تا سبک بال شود.
در دنیای پراضطراب امروز آرامش وراحتی خیال نعمتی است که بسیاری آرزوی آن را دارند اما برای رسیدن به آن تنها آرزو کافی نیست بلکه باید قدم پیش نهاد و کاری کرد. آنچه در پی می آید برخی تکنیکهای روانی شناختی است که ضمن کمک به رفع تشویش ونگرانی آرامش و نشاط و شادی را در زندگی ما رونق می بخشد.
با سلام به دوستان گرامی
برای مشاهده عناوین تئوریهای جدید رفتار سازمانی به ادامه مطلب مراجعه نمایید.
موفق و پیروز باشید.
ادامه مطلب ...کافهی استارباکس در خیابان سنت کاترین، در مونترال، جایی است که میشود ساعتی نشست و به کارهای عقبافتاده پرداخت، کتاب خواند، در فضای مجازی چرخید، لختی با سایرین معاشرت کرد و خلاصه محیط خوبی است. این خاصیت فضای آن را میشود از تابلوهای نقاشی مدرن و انتزاعی آویخته به دیوارهایش و یا موسیقیای که در فضای آن پیچیده، فهمید.
من الان همین جا نشستم. اطرافم آدمهای جوان بسیاری نشستهاند. وقتی به آدمهای اطرافم نگاه میکنم، آدمهایی میبینم خیلی عادی، هر کس مشغول کاری، محصل، پیشخدمت، فروشندده، و غیره. با خودم فکر میکنم هر کدام از این افراد میتوانند به طور بالقوه خالق یکی از کسب و کارهای انقلابی و پر سر و صدای ده سال آینده باشند. حتما با خودتان فکر میکنید، اینطورها هم نیست؛ خالق یک کسب و کار نمیتواند یک آدم عادی باشد و یک شغل عادی هم داشته باشد. باید یک ایدهی خیلی خوب برای شروع کسب و کار داشته باشد.
خوب! برای این که پاسخ پرسشتان را بدهم، بیایید با هم نگاهی بیندازیم به چگونگی پیدایش برخی از بزرگترین برندهایی که امروز میشناسیم.
شاید برای شما جالب باشد که بزرگترین برندهای امروز، بعضا، توسط افراد معمولی، اما با یک عزم راسخ پدید آمدهاند. خواهید دید که همه چیز از هیچ، به وجود آمده. البته امروز قرار نیست داستان خلقت هر کسب و کار را از سیر تا پیاز برای همدیگر تعریف کنیم.
برای اینکه تصویر بهتری از نتیجهی تلاش این کارآفرینان داشته باشید، به ارزش برند هر کدام از این کسب و کارها هم (به دلار) اشارهای میکنم. این ارزشگذاری از طریق اینتربرند که بزرگترین سازمان در دنیا برای رتبهبندی برندهاست، انجام شده. ارزش برند، یکی از سرمایههای غیرقابل لمس یک کسب و کار به شمار میرود؛ یعنی میزان پولی که سرمایهدارها برای نام تجاری یک کسب و کار (و نه کل کسب و کار) حاضرند، بپردازند.
ادامه مطلب ...