در مرحله عمل مطالعه افراد انسانی را مطالعه رفتار سازمانی می نامند . رفتار سازمانی عبارت است از مطالعه منظم (سیستماتیک) عملیات ، اقدامات ، کارها و نگرش های افرادی که سازمان را تشکیل می دهند . در رشته رفتار سازمانی مطالعه منظم جایگزین قضاوت مشهودی می شود ، یعنی مدارک و شواهد علمی که در شرایط کنترل شده جمع آوری می شود ، به شیوه ای معقول مورد سنجش و ارزیابی قرار می گیرد و در رابطه با هر معلولی در پی علت بر می آید . در رابطه با عملکرد فرد نیز سه عامل نقش اساسی دارند : تولید (بهره وری) ، غیبت و جابجایی کارکنان . مدیران به کیفیت و کمیت تولید کارکنان توجه دارند ، حال آن که غیبت و جابجایی کارکنان بر بازده و تولید آنان اثر معکوس دارد . جابجایی کارکنان موجب افزایش هزینه ها می شود و سازمان همواره با افرادی کم تجربه کار می کند .
در فایل پیوست کتابی جهت آموزش اکسل بطور کامل و به زبان ساده قرار داده شده است که می توانید دانلود کنید و سریع و راحت بر این نرم افزار تسلط پیدا کنید.
برایان تریسی نامی آشنا در بین فروشندگان و کارآفرینان می باشد .وی نویسنده کتاب " روانشناسی فروش " است و تا کنون بیش از سیصد برنامه آموزشی مختلف را در مورد کارهای گروهی و موفقیت افراد تولید نموده است و این برنامه ها حاصل 25 سال تحقیق و بررسی ایجاد گشته که بیشتر آنها از موثرترین ابزار آموزشی در جهان می باشند.
مجموعه دریافتهای قانونی که کارکنان به اعتبار قرارداد انجام کار، اعم از
نقدی و یا غیرنقدی، پاداش، تشویقی، کارانه و... دریافت مینمایند.
برای آشنایی بیشتر با حقوق و مزایا ابتدا آن را با مزد و حق السعی برابر
در نظر می گیریم و یک سری توضیحات کلی مانند عوامل تشکیل دهنده مزد، انواع
مزد، عوامل مؤثر در تعیین مزد، مشخصات نظام مزد مناسب، مزد و بهره وری و
روشهای پرداخت مزد ارائه میگردد؛ سپس سوابق و روشهای موجود برای جبران
خدمات را به صورت خلاصه بیان می نماییم.
این مقاله در پنج بخش سازماندهی شده است:
بخش 1 مقدمه و انگیزه ای برای استفاده از نکات تئوری نوآوری برای بهبود خطی مشی های شرکت ارائه می دهد
بخش 2 مراحل این تحلیل را با ارائه خلاصه ای از تحقیقات گذشته و اظهار نظر در مورد سیستم کسب وکار آسیا بیان می کند
بخش 3 درباره رشد شرکت ایسر و تصمیمات استراتژیک قبلی این شرکت ، ضمن بیان
ارتباط این تصمیمات با اصولی که در تحقیقات گذشته بدست آمده اند، بحث می
کند
بخش 4 درباره چگونگی توسعه این اصول برای مواجهه با نیروهای خارجی(رقابت،
اقتصاد و مقررات بین المللی) که این بنگاه را به چالش می گیرند، بحث می
کند
بخش پنج نتیجه گیری تحقیق را ارائه داده و جهت گیری های آینده تحقیق در این زمینه را بیان می کند
مسیری را که سازمان در نظر دارد چارچوب فعالیتهای خود را در آن ایجاد کند تا به اهداف مورد نظر دست یابد
استراتژی می گویند.
بسیاری از تحقیقاتی که در دهه اخیر صورت گرفته نشان می دهد که روش های مدیریت منابع انسانی می تواند موجب بهبود عملکرد سازمان یا شرکت گردد.در فایل پیوست شما می توانید شرحی مختصر بر مدیریت استراتژیک منابع انسانی را مطالعه نمایید.
هنگامی که از جو سازمانی صحبت می شود ،افراد عادی تصویری از جو زمین راکه همچون هاله ای تمام وجوه زندگی انها را احاطه کرده است ، به یاد می آورند . درگفتگوهای روزانه در سازمانها و نهادها ، واژه های جو متشنج ،جو مسموم ،جو ناآرام و..... بارها به کار گرفته می شود . ولی کمتر به مفاهیم علمی ان توجه می شود وروشهای شناخت آن نیز کمتر مورد تحقیق قرار می گیرد . از نظر لغوی جو عبارت است ز:((اطراف ویا آنچه که بر چیز دیگر احاطه دارد(فضا ، مابین زمین وآسمان )) (( هوی و میسکل )) جو سازمانی را دریک مدرسه ، چنین تعریف می کند : جو یا اقلیم سازمانی ،اصطلاح وسیعی است که به ادراک معلمان از محیط عمومی کار در مدرسه اطلاق می شود ومتاثر از سازمان رسمی ،غیر رسمی ، شخصیت افراد ورهبری سازمانی است .
فایل پاورپوینت و اسلاید کامل از رفتار سازمانی که می توانید از فایل زیر رد ادامه دریافت نمایید.