برنامه ریزی استراتژیک با گرایش بازار یک فرآیند مدیریتی است که ایجاد و
حفظ و تعادل منطقی بین اهداف ، منابع و موقعیتهای متغیر و متزلزل بازار
محصولات شرکتها را بعهده دارد و هدف آن ایجاد یا تغییر کار و محصول شرکتها
به منظور دستیابی به رشد و سود رضایتبخش است.
در عصر حاضر با در نظر گرفتن عوامل مهمی چون تورم ، بیکاری و رقابت ،
شرکتها همچون گذشته قادر به فعالیت نمی باشند و فرآیند برنامه ریزی جدیدی
برای رفع مشکلات پیشنهاد شده است که دارای سه رکن اساسی است:
رکن اول: تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاریهای گذشته و آتی
رکن دوم: تخمین سود بالقوه آتی شرکت
رکن سوم: تهیه استراتژی
ادامه.....