فیلیپ کاتلر استاد و نویسنده پرآوازه بازاریابی، این کتاب را در زمانه ای می نویسد که مشتری مداری در قلب موضوعات اساسی سازمانها قرار گرفته و بازاریابی نگاهی کاملا متفاوت به بازار دارد. این کتاب مفاهیم نوین بازاریابی را از زبان کسی بیان می دارد که طی ده ها سال تحقیق و تدریس و تحریر، این امکان را یافته است تا از فرازی بلند، نگاه به افقی گسترده در مفاهیم بازاریابی داشته و آنها را در یک ارتباط منسجم و با معنا تعریف و تبیین نماید و پدیده های موفق بازاریابی را در دنیای امروز با این مفاهیم تحلیل و تفسیر کند.