سه مرحله برای ایجاد رابطه بین بازاریابی و ارزشها و جود دارد :
مرحله اول : بازاریابی و ارزشها متضاد همدیگر می شوند. بسیاری از
تجار براین باورند که احتیاجی به پذیرفتن ارزشهای بزرگ منشانه نیست زیرا
کارکردن متناسب با ارزشها هزینه ساز و محدودیت ها را بیشتر میکند.
مرحله دوم : متعادل سازیست. تجارت بازاریابی را بصورت رایج انجام میدهد و قسمتی از سودش را برای برنامه های اجتماعی وقف می کند.
مرحله سوم : یکپارچه سازیست.شرکت می خواهد با مجموعه ای از ارزشها
زندگی کند و این ارزش ها به شرکت شخصیت و هدف می دهد هیچ تفکیکی بین
بازاریابی و ارزشها قابل قبول نیست.