مدیران جام

دانشجویان ارشد مدیریت بازاریابی

مدیران جام

دانشجویان ارشد مدیریت بازاریابی

پیشینه و تاریخچه مدیریت کیفیت جامع و سیر تحول آن


در سال 1924 دکتر والتر شوارت آمریکایی در آزمایشگاههای شرکت Bell سیستمی را به وجود آورد که می‎توانست واریانس سیستمهای تولید را اندازه‎گیری کند. این سیستم به نام (کنترل آماری فرایند) یا SPC مشهور شده است. دکتر شوارت در سال 1931 کتابی با عنوان «کنترل اقتصادی کیفیت محصولات صنعتی» منتشر کرد. در این کتاب او به موضوع «کنترل کیفیت آماری» پرداخت.


ادامه....

نظرات 1 + ارسال نظر
حافظ کیا دوشنبه 26 مهر‌ماه سال 1395 ساعت 04:51 ب.ظ http://www.hafezkia.blogfa.com

بسیار عالی و مفید.
ولی کنترل جامع و سیر تحول هر کشور مختص آن کشور میباشد و بایستی از آن استفاده کرد نه اینکه از روی آن کپی و آن را وارد صنعت کشور دیگر کرد در کشور ما چندین مکتب از چندین کشور در یک زمان و مکان مورد استفاده قرار میگیرد مانند کسی که یک ظرف از سیب های مختلف را جلو خود قرار داده و از هر کدام یک گاز بزند.
ما باید طبق فرهنگ کاری کشور و راندمان کارگرها وبررسی بهره وری آنها یک مکتب خوب و غیر قابل تغییر ایجاد کنیم حتی اگر آن مکتب با مکتب کلاسیک برابری کند چون باید طبق کارکنان عمل کرد نه سواد کارفرمایان و رقبا زیرا این کار به خودی خود پیشرفت و رقابت را در داخل و سپس در فرا مرزها در پی خواهد داشت.

از شما بابت دقت نظرتان سپاسگذارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد